Allerslev Skole logo

Skolens bygninger og faciliteter

Skolen er bygget i flere tempi. Den ældste del, der omfatter faglokaler, klasseværelser for de ældste elever og lærerværelset, blev taget i brug 1980. Fløjen med klasseværelser til de yngste elever blev taget i brug i 1988.

I efteråret 2003  blev skolen bygget ud, således at 0. - 2. klasse fik sin egen fløj. Samtidig blev skolens fysiklokaler og mediatek renoveret, og der blev etableret et Natur/teknik lokale.
Efter sammenlægningen af Glim Skole og Allerslev Skole i skoleåret 12/13 åbnede den nye indskolingsfløj, hvor 2. og 3. kl. klasse har klasseværelser, også i denne omgang blev flere værkstedslokaler opdateret, administration og personalerum blev nyindrettet i nye lokaler.

SFO1 for børn fra 0.-3- klasse flyttede i skoleåret 13/14 ind på skolen.

I 2019 flyttede vores SFO for 4.-6. kl. fra den gamle skole, der blev solgt til boliger, til nybyggede lokaler på skolen. Samtidig blev køkkenet på skoletorvet udbygget. Vores ældste fløj blev renoveret, den fik nye gulve og nye facader. Vores pædagogiske læringscenter flyttede til en placering midt i skolen i nyindrettede og udbyggede lokaler.

Skolens idrætshal blev udvidet med en toetages tilbygning, der rummer multisal i stueplan og et foreningsfitness på første sal.