Allerslev Skole logo

Pædagogisk grundlag i SFO

Viften af pædagogiske aktiviteter til børnene varierer fra dag til dag. Vi vægter alsidighed højt, og tilstræber, at aktiviteterne løbende afspejler børnenes interesser og tilbyder både kreative, musiske og fysiske aktiviteter, der er organiseret i åbne værksteder. Børnene deltager i SFO'ens aktiviteter på frivilligt basis, og der vil altid være mulighed for at lege frit i SFO-tiden.

Vi samarbejder på tværs af afdelingerne og tilstræber at der er en ’Rød Tråd’ gennem hele SFO’en, forstået på den måde, at man som barn vil opleve et naturligt ’flow’ gennem hele sin SFO-tid og at man fra år til år vil opleve større valgfrihed, mere medbestemmelse, mindre voksenintervention i det daglige.
Men for alle aldersgrupper gælder det, at vi i SFO mener, at et godt og alsidigt SFO-tilbud i trygge rammer med kendte, nærværende voksne altid er det vigtigste, uanset alder og øvrige kompetencer.