Værdigrundlag

Allerslev Skoles Værdigrundlag

Fællesskab

• På Allerslev Skole deltager både skole og forældre i børnenes opdragelse til fællesskab og demokrati.

• Allerslev Skole er et sted, hvor vi omgås med gensidig respekt, omsorg og positive forventninger.

• På Allerslev Skole styrker vi fællesskabet gennem fælles aktiviteter og traditioner.

• Allerslev Skole er vores skole, og vi gør alle vores bedste, for at det skal være et godt sted at være.

Faglighed

• På Allerslev Skole forstår vi faglighed som viden og færdigheder.

• På Allerslev Skole tilegner børnene sig tidssvarende og kvalificeret viden om almene emner, samtidig med at den enkelte får plads til fordybelse.

• På Allerslev Skole træner børnene boglige, praktiske, kreative og sociale færdigheder.

Nysgerrighed

• På Allerslev Skole arbejder vi på at udfordre og styrke børnenes nysgerrighed.

• På Allerslev Skole fremmer vi nysgerrigheden gennem kreative og eksperimenterende undervisningsforløb.

• På Allerslev Skole giver vi tid til at undre sig og undersøge tingene.

Livsglæde

• Allerslev Skole er en levende og inspirerende arbejdsplads, hvor venskaber trives og udvikles

• Allerslev Skole er et sted, hvor humor og glade smil er en del af hverdagen.

• På Allerslev Skole betyder glæden ved musisk, fysisk og praktisk udfoldelse meget for os.