Aftenklub

Aftenklubben er et tilbud til alle børn og unge fra 7. klasse og opefter på Allerslev Skole. Børn og unge i denne aldersgruppe fra andre skoler kan også være medlem i Aftenklubben.
Aftenklubben er organiseret i samarbejde med Lejre Kommunes Ungdomsskole, og tilmelding sker her igennem for en sæson (skoleår) ad gangen.

Klubben har åbent to aftner om ugen vi tilstræber at skabe et rart og trygt miljø samtidig med, at vi giver rum og plads til at de unge kan udfolde sig frit og mangfoldigt.

Medarbejderne spiller en relativ neutral rolle i forhold til de unge i Aftenklubben, men tilbyder alligevel forskellige alderssvarende aktiviteter der understøtter og udvikler de forskellige fællesskaber og grupperinger mellem de unge, ligesom vi inspirerer de unge til fysisk og musisk udfoldelse, idrætsaktiviteter og forskellige former for bræt-og computerspil.

Klubmedarbejderne indgår i forskellige samarbejder med andre kommunale tilbud til målgruppen som f.eks. Ungdomsskolen, SSP, Idrætsforeninger, musikskolen.