Faglighed og trivsel

Faglighed og Trivsel

På Allerslev Skole bidrager både skole og forældre til børnenes trivsel, og vi deltager  alle i børnenes opdragelse til fællesskab og demokrati. Allerslev Skole er et sted, hvor vi omgås med gensidig respekt, omsorg og positive forventninger til hinanden, og vi styrker fællesskabet gennem fælles aktiviteter og traditioner.

Allerslev Skole er vores skole, og vi gør alle vores bedste, for at alle trives og for at Allerslev Skole skal være et godt sted at være.

På Allerslev Skole forstår vi faglighed som viden og færdigheder, hvor børnene tilegener sig tidssvarende og kvalificeret viden om almene emner, samtidig med at den enkelte får plads til fordybelse. Vi lægger vægt på at børnene træner boglige, praktiske, kreative og sociale færdigheder.

Sammenfatning af det psykiske undervisningsmiljø i indskoling

Undervisningsmiljøvurderingen peger på, at eleverne trives. De er overordnet glade for at komme i skole og deltage i morgensang, de har gode venner både i og udenfor skoletiden. Drillerier optræder kun sporadisk, og de fleste har regler for god opførsel i klasserne. Elevernes forhold til deres lærere er godt, de er glade for deres  klasselærere og kommer til dem, hvis de har brug for hjælp. Langt de fleste synes, at undervisningen er spændende.

Sammenfatning af det psykiske undervisningsmiljø i mellemtrin og udskoling

Det psykiske undervisningsmiljø for elever fra mellemtrinnet og udskolingen er godt, eleverne har det godt med hinanden, omgangstonen er god og meget få har oplevet drillerier. De har gode frikvarterer. Et flertal af eleverne sætter pris på klassemøderne, hvor eventuelle konflikter eller uoverensstemmelser forsøges løst. Eleverne har det godt med deres klasselærer, de oplever at deres lærere lytter til dem, og at de får tilbagemeldinger, når de har præsteret noget godt. Brugen af digitale læremidler og bevægelse er med til at gøre skoledagen og undervisningen mere varieret.